miercuri, 6 aprilie 2011

Interviul telefonic: 5 greseli de evitat!


Interviul telefonic este o forma de recrutare importanta, mai ales pentru job-urile disponibile in strainatate. Concentrati-va asupra acestuia, evitand greselile!

Interviul telefonic se aplica pentru diverse situatii si stadii ale procesului de recrutare si este un instrument foarte util pentru angajator in selectarea candidatilor.
Pentru a trece cu succes de acest test, este esential sa cunoasteti foarte bine care sunt capcanele si cele mai frecvente greseli ale unui interviu telefonic.

Distragerea atentiei

Regula numarul 1 in cazul unui interviu telefonic este sa nu fiti intrerupti. Pentru a reusi acest lucru trebuie sa va programati cu atentie interviul, atat in ceea ce priveste intervalul orar, cat si locatia in care va aflati. Daca sunteti fortat de imprejurari sa purtati discutia telefonica la serviciu, gasiti un loc in care sa nu fiti deranjat de catre colegi si luati-va toate masurile pentru a nu fi intrerupt de sunetul altor telefoane de la birou sau de alertele calculatorului.

Mai mult decat atat, asigurati-va ca in momentul in care incepeti interviul telefonic aveti suficienta baterie la telefon, pentru a nu fi pusi intr-o situatie jenanta.
Toate aceste elemente care va pot distrage atentia in timpul unui interviu telefonic va pot pune intr-o lumina proasta si va pot altera capacitatea de concentrare si de reactie. Prin urmare, cel mai simplu este sa le evitati.

Necunoasterea interlocutorului

Inainte de inceperea interviului telefonic, asigurati-va ca stiti cu cine veti sta de vorba. In functie de persoana care va va intervieva, discutia se va purta diferit. Astfel, daca interviul telefonic va fi cu o persoana din cadrul departamentului de Resurse Umane, veti discuta in general pe marginea CV-ului si vi se vor testa abilitatile de comunicare si eventual, abilitatea de a conversa intr-o limba straina. Acest tip de interviu dureaza in general 15-20 minute.
In schimb, daca discutia va avea loc cu un manager, fiti pregatiti pentru un interviu de 45-50 minute, in cadrul caruia se va urmari daca experienta si abilitatile voastre tehnice se potrivesc postului respectiv.

Comunicarea defectuoasa

Fiind vorba de un interviu telefonic, comunicarea este foarte importanta si trebuie sa se bazeze pe raspunsuri succinte, concise si clare. Este important sa stiti cand sa incepeti sa vorbiti si sa nu intrerupeti interlocutorul, crezand ca ati inteles intrebarea. Abilitatea voastra de a da raspunsuri structurate si la subiect conteaza la fel de mult ca raspunsurile in sine.

Lipsa energiei pozitive

Este esential ca raspunsurile voastre sa fie energice si sa denote incredere in sine. Daca sunteti timorati si nesiguri pe voi, acest lucru se simte si la telefon. Energia si entuziasmul va pot ajuta sa treceti peste alte deficiente si pot fi un atu in fata altor candidati la fel de bine pregatiti.

Lipsa interesului

Lipsa interesului este o greseala fatala in cadrul oricarui tip de interviu. Aceasta poate fi evitata prin pregatirea unor intrebari, chiar si in cadrul interviului telefonic, despre pozitia pe care doriti s-o ocupati, despre companie, etc., care sa arate faptul ca sunteti interesat de job-ul respectiv.
Atentie insa, nu confundati interesul pentru companie si pentru job cu interesul personal! Evitati pentru inceput intrebarile despre salariu, beneficii si orele de lucru.

Niciun comentariu: