luni, 23 ianuarie 2012

Cum sa folosesti primele 10 minute din interviu in favoarea ta

Majoritatea recrutorilor profesionisti isi dau seama daca un candidat este sau nu bun pentru un job in primele 10 minute din interviu. Dar oare cum poti face o impresie buna avand la dispozitie o asa scurta durata de timp?

Putin entuziasm si incredere in sine nu strica, aceste abilitati fiind de cele mai multe ori esentiale pentru a-i face angajatorului o impresie buna despre tine inca de la debutul interviului, considera specialistii de la CareerBuilder.com. Iata ce alte sfaturi ne mai dau ei:

1. Imbraca-te pentru a impresiona
Oricat de destept si de bine pregatit ai fi, o buna parte din cele 10 minute de interviu necesare pentru a-l impresiona pe angajator vor fi dedicate examinarii felului in care esti imbracat. Nu uita sa porti o rochie sau un costum cu croieli clasice, in culori inchise, chiar daca stii ca firma respectiva are un mediu de lucru mai relaxat.

2. Pastreaza-ti calmul
Unul dintre cele mai bune mijloace pentru a face o impresie buna este sa-ti mentii calmul. Ar fi indicat sa ajungi cu 10-15 minute inainte de interviu, pentru a avea timp sa te relaxezi si sa adopti o postura increzatoare.

3. Dovedeste respect
Multi angajatori au obiceiul sa-si intrebe subalternii care au apucat sa interactioneze pentru cateva minute cu un candidat in legatura cu parerea lor despre respectiva persoana. Deci ai grija sa zambesti cat mai des si sa fii politicos cu toti cei pe care ii intalnesti pe holurile companiei.

4. Sparge primul gheata
Micile discutii politicoase cu care debuteaza orice interviu au rolul de a detensiona felul in care interactionezi cu angajatorul. Daca acesta te intreaba cum e vremea afara, nu raspunde simplu "frig" sau "cald", ci fa o scurta conversatie cu persoana respectiva.

5. Miciile detalii sunt cruciale
Faptul ca angajatorii reusesc sa-si faca foarte repede o parere in legatura cu candidatii se datoreaza si atentiei pe care ei o acorda micilor detalii cum ar fi o strangere de mana ferma, mentinerea contactului vizual si o postura increzatoare. Semnalele non-verbale pe care le transmiti involuntar spun multe despre tine. Felul cum iti incrucisezi mainile, cum inclini capul sau grimasele pe care le faci ii vor semnala angajatorului daca firma are sau nu nevoie de serviciile tale.

6. Demonstreaza cat de bun esti
Managerii incep de multe ori un interviu punand candidatului intrebari precise in legatura cu experienta, cunostintele lui despre companie si abilitatea sa de a excela in pozitia pentru care a aplicat. De exemplu, "Ce poti sa-mi spui despre tine?", "Ce stii tu despre firma noastra?" si "De ce vrei tu sa lucrezi pentru noi?", sunt cele mai comune intrebari. Cauta cateva informatii despre companie inainte de interviu, pentru ca raspunsurile la aceste intrebari sa aiba legatura cu nevoile sau prioritatile companiei.

7. Pastreaza o atitudine pozitiva
Majoriatea interviurilor dureaza intre 20 si 50 de minute. Chiar daca ai facut o impresie negativa in primele 10 minute, mentine-ti atitudinea pozitiva si concentreaza-te pe ce a-i putea face pentru a schimba parerea angajatorului despre tine. Daca ai facut anumite greseli din cauza nervozitatii cum ar fi raspunsurile pripite sau ai fost neatent la intrebari, ajusteaza-ti comportamentul macar spre finalul interviului.

Un comentariu:

Vanessa spunea...

folositoare sfaturile, tocmai imi faceam temele pt un interviu, merci