Ce cauzeaza probleme in comunicare?
- Neidentificarea si neverificarea detaliilor specifice
- Mesaje transmise incomplet sau incorect
- Mesaje distorsionate din cauza tertiilor
- Emotiile persoanelor implicate in comunicare
- Limbajul ambiguu, tehnic sau prea sofisticat
- Necitirea sau neascultarea intregii informatii transmise
- Lipsa de implicare a ascultatorului
- Lipsa de informare asupra consecintelor
Pornind de la aceasta analiza a cauzelor, apare un:
Model de Comunicare in 6 pasi:
1. Scop - ce vrem sa obtinem si ce vrem sa faca receptorul in urma comunicarii?
2. Receptor - cine trebuie sa primeasca acest mesaj si cine mai trebuie informat?
3. Metoda - accesibila dar si potrivita tipului de mesaj pe care il transmitem.
4. Nevoi - se refera la nevoia recipientului, ceva ce trebuie mentionat in mesajul pentru a face informatia interesanta pentru acesta.
5. Feedback - este vital pentru a verifica ce s-a inteles din mesaj.
6. Actiune - ce trebuie facut in urma feedback-ului
Un comentariu:
Trimiteți un comentariu