vineri, 15 iulie 2011

Muncim intr-o multinationala.

Dar mai intai de toate, ce este o companie multinationala?
Iata mai jos cateva raspunsuri:
  • Functioneaza pe baza de outsourcing, adica romanii sunt angajati sa faca tot ce fac si strainii dar mult mai ieftin.
  • Pe langa sediul “mama”, mai exista sedii si in alte tari, deci teoretic poti avea colegi in Anglia, Franta, Germania, Italia, SUA etc.
  • Cu toate ca seful tau direct este roman, sefii sefului sunt straini.
  • Activitatile de baza sunt suport tehnic/IT, customer care.
  • Se folosesc atat notiuni tehnice cat si o gama larga de limbi straine (pe care romanii le pot vorbi cu usurinta, unii la perfectie, datorita studiilor de profil).
  • Investitia in oameni este minima, trainingul initial acopera notiuni de baza, perioada de adaptare este scurta, se invata din mers. Se ia in calcul riscul ca acea persoana sa plece dupa sase luni de activitate.
  • Majoritatea angajatilor sunt tineri absolventi sau in primii doi ani de munca (entry level).
  • Salariile oferite sunt competitive la angajare, dar nu se fac ajustari sau mariri semnificative cu trecerea timpului.
  • Organizarea mediului de lucru este de tip “birou langa birou, cutie langa cutie”.
  • In general, se merge pe ideea de reducere a costurilor. Managerii sunt evaluati nu doar dupa cifrele generate de rezultatele echipei, dar si in functie de profitul realizat din reducerea costurilor (proiecte si procese menite sa optimizeze la maximum eficienta angajatilor, fara motivari pecuniare).
  • Posibilitatea de a face cariera in aceste companii este minima. Sistemul este in asa fel incat avansarea sa se faca lent. Se prefera angajarea din exterior (tot din motive de costuri) decat promovarea interna.
  • Comunicarea cu managementul se face mai mult indirect (in scris, pe messengerul intern, sau pe e-mail in Outlook).
  • Se prefera sedintele “virtuale”, pe telefon si net meeting. Se discuta mult despre statistici, proiecte viitoare, se desemneaza sefi de echipa, sub-echipa si sub-sub echipa, pentru a duce la bun sfarsit un anumit proces.
  • Esti evaluat in functie de cat de mult te implici in aceste comunicari de tip virtual. Poti avea surpriza ca la sfarsitul anului, cu toate ca ti-ai ajutat colegii de echipa, si ti-ai realizat obiectivel

Niciun comentariu: