luni, 22 iulie 2013

Un „Like” de la prieteni poate fi „Unlike” de la angajator. Social Media, lupa recrutorilor

Nu voi avea niciodata o reţinere în a vă prezenta studii care nu includ România (studii relevante, bineînţeles, pentru activitatea noastră) din simplul motiv că trebuie să gândim global, nu-i aşa? Şi dacă tot ne entuziasmează această mobilitate a forţei de muncă mă gândesc că ar fi bine de ştiut ce gândesc deopotrivă angajatorii şi angajaţii din alte ţări.



Sursa: 123rf.com

Aşadar, un studiu realizat anul acesta în SUA de Harris Interactiv pentru CareerBuilder (unul dintre cele mai mari site-uri de job-uri din Statele Unite) ne arată că 43% dintre angajatorii americani, care caută în prezent informaţii despre candidaţi cu ajutorul Social Media, au găsit în aceste medii informaţii ce i-au determinat să renunţe categoric la unii candidaţi, procentul fiind în creştere faţă de anul trecut (cu 9 puncte procentuale - teoretic, la câte informaţii circulă în media despre cum ar trebui să te comporţi, ca şi candidat, în Social Media pentru a nu-i speria pe angajatori, am spune că procentul ar fi trebuit să scadă, dar iată că...).

Potrivit acestui studiu, realizat pe un eşantion de 2.100 de manageri de recrutare şi profesionişti în resurse umane, aproape două din cinci companii folosesc site-urile de social network pentru a se documenta cu privire la candidaţi.

Şi dacă vă întrebaţi ce fel de informaţii i-au determinat pe cei 43% să renunţe la anumiţi candidaţi, studiul răspunde: varietatea de conţinut neadecvat, identificat pe site-urile de socializare. Mai precis, argumentele variază de la dovezi ale unor comportamente neadecvate la informaţii care contraziceau pur şi simplu CV-ul:

·         50% dintre angajatorii în cauză au spus că acei candidaţi publicaseră informaţii sau fotografii neadecvate/provocatoare;

·         48% au spus că au găsit informaţii ce sugerau consumul de alcool sau droguri;

·         33% au găsit injurii la adresa foştilor angajatori;

·         30% au spus că acei candidaţi nu aveau abilităţi de comunicare;

·         28% au surprins comentarii discriminatorii din partea candidaţilor (cu privire la etnie, religie, gen etc);

·         24% au descoperit că acei candidaţi minţiseră cu privire la competenţele lor.

Pe de altă parte, unii angajatori au recunoscut că au întâlnit în Social Media şi informaţii care au determinat o creştere a interesului pentru anumiţi candidaţi, ajungând chiar să înainteze o propunere concretă de job...

Niciun comentariu: