luni, 27 iunie 2011

Cum poate plansul la serviciu sa te ajute in cariera

Ultimele cercetari sugereaza faptul ca femeile pot avea parte de un succes mai mare la birou daca, in loc sa imite duritatea barbatilor, isi dezvaluie cat mai des latura sensibila in fata colegilor si a subalternilor.

Multi manageri femei considera plansul la birou drept un comportament lipsit de profesionalism si stanjenitor, percepand emotiile drept un semn de slabiciune in fata subalternilor lor. Este oare demodata ideea ca plansul denota slabiciune? Da, este, considera Anne Kreamer, jurnalist si autor de carti motivationale.

Kreamer intervievat 700 de manageri de multinationale pentru a ajunge la concluzia ca, intradevar femeile plang la birou mai mult decat barbatii, dar asta nu mai este considerat un semn de slabiciune din partea lor. Mai exact, circa 41% dintre managerii femei au recunoscut ca au plans la birou, comparativ cu doar 9% dintre managerii barbati. Ambele sexe au recunoscut ca cele mai multe cauze ale tristetii la birou se datoreaza faptului ca oamenii permit ca necazurile de acasa sa ii urmareasca la serviciu. ”Directorii de la toate nivelurile de management au recunoscut ca au plans la serviciu, chiar daca nu toti au fost vazuti de angajatii lor, risipind notiunea ca sentimentele pot distruge o cariera”, este de parere Kreamer, citata de Daily Mail.

O alta informatie surpriza relevata de studiu este faptul ca managerii barbati sunt mai intelegatori daca subalternele lor plang la birou. Cu toate acestea, in timp ce o lacrima-doua sunt acceptate de colegii intelegatori, efectele plansului reafirma stereotipul conforma caruia femeile manageri sunt mai slabe decat colegii lor barbati. Oamenii nu se vor mai simti in langul lor langa colege sau sefe plangaciose, care vor deveni treptat subiect de barfa si batjocura.

In anii 50, cand femeile au intrat pe piata muncii, sefii se asteptau ca ele sa se comporta asemenea barbatilor. In zilele noastre insa, cand datorita mijloacelor moderne de comunicare muncim mai tot timpul, in masina, la magazin, in aeroport si avem de-a face un un numar coplesitor de sarcini ce terebuie indeplinite intr-un timp foarte scurt, serviciul si viata personala au mai multe sanse sa intre in coliziune. ”De fapt vulnerabilitatea emotionala a managerilor femei este un atu, deoarece ele pot relationa mai usor cu subalternii lor”, considera psihologul Yasmine Yaghmour.

Marile corporatii organizeaza mai nou cursuri de inteligenta emotionala pentru angajatii lor, pentru a-i invata cum sa se descurse in situatii stresante, cu clienti suparati sau angajati nervosi. ”Pe masura ce stresul pune tot mai mult stapanire pe vietile noastre este bine sa ne reamintim periodic ca plansul la birou nu mai este echivalent cu sfarsitul carierei”, considera Yaghmour. Nimeni nu crede in lacrimile de crocodil, dar emotiile exprimate la serviciu au devenit acceptabiile.

Niciun comentariu: